KARGA

9 Şubat 2009

http://www.medyatext.com/V1/Pg/NewsVillageDetail/NewID/139223/CatID/10/CityCode/39/CityName/Kirklareli/TownID/477/VillageID/15801

EVVEL ZAMAN İÇİNDE, KALBUR SAMAN İÇİNDE… PİRELER BERBER İKEN, DEVELER TELLAL İKEN… BEN ANAMIN BEŞİĞİNİ TINGIR MINGIR SALLAR İKEN…ÇOBANIN BİRİ BİR GÜN SÜRÜSÜNÜ OTLATIRKEN BİR YANDAN DA KAVALINI ÇALARMIŞ..BUNU GÖREN KARGA KAVALA ÇOK ÖZENMİŞ.ÇOBANA “ÇOBAN KARDEŞ KAVALINI BANA VERSENE BİR KERE ÖTTÜREYİM” DEMİŞ. AMA ÇOBAN KARGANIN BÜTÜN ISRARLARINA RAĞMEN KAVALINI KARGAYA VERMEMİŞ.KARGA ÖFKEYLEN DALDAN DALA ZIPLARKEN AYAĞINA BİR DİKEN BATMIŞ.CAN ACISIYLA ORADAN UZAKLAŞMIŞ.AMA AKLI KAVALDA KALMIŞ. “BİR KERE VERSEYDİ DE ÖTTÜRSEYDİM”.DEMİŞ. UÇMUŞ UÇMUŞ GİTMİŞ BİR AĞACA KONMUŞ.. DİKENİ ÇIKARIP, FIRIN YAKAN FATMA TEYZEYE “BENİM DİKENİMİ SAKLAR MISIN? BENİM BİRAZ İŞİM VAR, SONRA GELİR ALIRIM.” DEMİŞ. FATME TEYZE YORGUN ARGIN FIRINI YAKARKEN “BU DİKEN NE ARIYO BURDA, NE İŞE YARAYACAK?,ÇOLUĞUN ÇOCUĞUN AYAĞINA DA BATACAK” DEYİP DİKENİ FIRINA ATMIŞ. BİR SÜRE SONRA KARGA GELİP “FATMA TEYZE, FATMA TEYZE! DİKENİMİ VERSENE!” DEMİŞ. FATMA TEYZE, “NAPÇAN DİKENİ, BEN ONU FIRINA ATTIM.” DEMİŞ. KARGA, “YA TİKENİMİ YA PİDEĞİ! YA TİKENİMİ YA PİDEĞİ !” DİYE TUTTURMUŞ. FATMA TEYZE, “ÖF! SENİNLE UĞRAŞAMAYCAM.” DEYİP FIRINDAN YENİ ÇIKARDIĞI SICAK PİDELERDENDEN BİRİNİ KARGAYA VERMİŞ.KARGA: “FATMA TEYZE BENİM BİRAZ DAHA İŞİM VAR ,PİDE KALSIN BEN DAHA SONRA GELİR ALIRIM” DEMİŞ.TAMAM DEMİŞ FATMA TEYZE VE KARGANIN PİDESİNİ FIRININ YANINA KOYMUŞ .O SIRADA FATMA TEYZENİN ÖKÜZÜ BAHÇEDE OTLARKEN PİDEYİ YEMİŞ.KARGA BİR SÜRE SONRA GELMİŞ.FATMA TEYZE FATMA TEYZE PİDEMİ VERSENE .FATMA TEYZE BİR BAKSIN PİDE YOK.YOK PİDE ÖKÜZ YEMİŞ DEMİŞ.KARGA BU SEFER YA PİDEYİ YA ÖKÜZÜ DİYE TUTTURMUŞ.FATMA TEYZE KARGANIN ISRARLARINA DAYANAMAMIŞ.ZATEN ONUNDA DÜĞÜN TELAŞI VARMIŞ OĞLUNU EVLENDİRECEKMİŞ.KARGAYA TAMAM AL ÖKÜZ SENİN OLSU.DEMİŞ.KARGA: “ FATMA TEYZE ÖKÜZ BURDA KALSIN ,BENİNM BİRAZ DAHA İŞİM VAR.DAHA SONRA GELİR ÖKÜZÜ ALIRIM” DEMİŞ. SONRA UZAKTA Bİ AĞACIN ÇIKMIŞ TEPESİNE. BAŞLAMIŞ DÜĞÜN EVİNİ GÖZETLEMEYE. ÇEVREDEN GEÇEN İNSANLARA “DÜĞÜNE GİDİN, DÜĞÜNE GİDİN.. ÇOK GÜZEL YEMEKLER VAR ORDA..” DİYE BAĞIRIYORMUŞ. DÜĞÜN GÜLE OYNAYA DEVAM EDERKEN, İNSANLAR İYİCE KALABALIK OLMAYA BAŞLAMIŞ. GELENLERİN ARDI ARKASI KESİLMİYORMUŞ. FATMA TEYZE ŞAŞIRMIŞ BU KADAR İNSAN NERDEN GELİYOR BÖYLE DİYE! KADINCAĞIZI SARMIŞ BİR TELAŞ, ÇÜNKÜ YEMEKLER YETMEMEYE BAŞLAMIŞ BU KADAR ÇOK İNSANA. AHÇILAR: “ FATMA TEYZE NAPACAĞIZ BU KADAR İNSANI NASIL DOYURACAĞIZ?” . FATMA TEYZE DÜŞÜNMÜŞ DÜŞÜNMÜÜÜÜŞ… TAM O SIRADA KARGANIN ÖKÜZÜNÜ GÖRMÜŞ. ALMIŞ ÖKÜZÜ VERMİŞ AHÇILARA “KESİN BUNU, DAĞITIN MİSAFİRLERE.” DEMİŞ. ÖKÜZÜN KESİLDİĞİNİ AĞAÇTAN GÖREN KARGA HEMEN KANATLANIP GELİVERMİŞ. TUTTURMUŞ GENE: “FATMA TEYZE ,FATMA TEYZE ÖKÜZÜMÜ ALMAYA GELDİM, ÖKÜZÜMÜ İSTERİM!”. FATMA TEYZE “ GİT BAŞIMDAN KARGA, KESTİK SENİN ÖKÜZÜ”.KARGA ISRARINA DEVAM ETMİŞ. “YA ÖKÜZÜ , YA GELİNİ.” “YA ÖKÜZÜ, YA GELİNİ” DİYE TUTTURMUŞ BU SEFER DE. EN SONUNDA DAYANAMAMIŞ FATMA TEYZE : “ AL GELİNİ GİT. BİR DAHA DA BURAYA GELME YOKSA YOLARIM TÜĞLERİNİ!.”DEMİŞ. KARGA ALMIŞ GELİNİ DOĞRUCA ÇOBANIN YANINA GİTMİŞ…ÇOBAN GELİNİ TELLİ DUVAKLI GÖRÜNCE BİRDEN ELİ AYAĞI KESİLMİŞ. KARGADAN GELİNİ İSTEMİŞ…KARGA: “ VERİRSEN KAVALI ,VERİRİM GELİNİ”.ÇOBAN VERMİŞ KAVALI ALMIŞ GELİNİ…KARGA KAVALI ALDIĞI GİBİ BAŞLAMIŞ ÖTTÜRMEYE BİR YANDAN DA “VERDİM KILLIYI,ALDIM DİLLİYİ”DERMİŞ.ÇOBAN GİT BAŞIMDAN KARGA DEDİKÇE KARGA ÇOBANI KIZDIRMAYA DEVAM ETMİŞ.KONMUŞ BİR DALIN ÜSTÜNE “VERDİM KILLIYI ALDIM DİLLİYİ” ,“VERDİM KILLIYI ALDIM DİLLİYİ” DERMİŞ.EN SONUNDA ÇOBAN DAYANAMAMIŞ.ALMIŞ TÜFEĞİ BAŞLAMIŞ ATEŞ ETMEYE VURMUŞ KARGAYI.ŞİMDİ BUNU GÖMSEM BU YİNE ÇIKAR CANLANIR,EN İYİSİ BEN BUNU PİŞİRİP YİYEYİM,YOK OLDUĞUNDAN EMİN OLAYIM DEMİŞ.KARGAYI YEMEYE BAŞLAMIŞ.ÇOBAN YERKEN BİLE KARGA KONUŞURMUŞ.ÇOBAN AĞZINDAYERKEN, “KEMİKLİ HAMBAR”.DERMİŞ.GIRTLAĞINDAN GEÇERKEN. “DARACIK SOKAK”. “MİDESİNDE KARANLIK HAMBAR” DERMİŞ.ÇOBAN KARGANIN SESİNDEN BIKMIŞ.KARGA DURMADAN ÇOBANIN KARNINDA KARANLIK AMBAR.!KARANLIK AMBAR!DİYE SÖYLENİRMİŞ.HİÇ ÇENESİ DURMAZMIŞ.ÇOBAN NE YAPAYIMDA BU KARGAYI KARNIMDAN ÇIKARAYIM DİYE SÖYLENİRKEN.KARGA: ALAYLI BİR SESLE “ ONDAN BASİT NE VAR CANIM!!!..DÖN KIÇINI POYROZA DOĞRU. BEN ÇIKARIM” DEMİŞ…ÇOBAN GELİNE BEN KIÇIMI POYROZA DOĞRU DÖNÜNCE SENDE BALTAYI AL ELİNE KARGANIN KAFASI ÇIKINCA VUR KAFASINA ÖLDÜR! DEMİŞ.ÇOBAN AÇMIŞ KIÇINI DÖNMÜŞ POYRAZA TAM KARGA ÇIKACAKKEN GELİN BİR BALTA VURMUŞ, ÇOBAN ORACIKTA ÖLMÜŞ.KARGA TAKMIŞ KOLUNA GELİNİ ALMIŞ AĞZINA KAVALI “GELİNDE BENİM,KAVALDA BENİM”DİYEREK ORADAN UZAKLAŞMIŞ.MASALDA BURDA BİTMİŞ.

Nuriye Doğrular’dan derleyen Gürcan Kırım

Bir Cevap Yazın

