TEKERLEMELER

6 Şubat 2009

İpçik İLE cipcik

Bir İpçikle bir Cipcik varmış. İpcik çalıya konmuş, kıçına tiken batmış.

ipcik Cipciğedemiş ki:Cipcik c cipcik beni kurtar.
oda konmuş çalıya onunda kıçına diken batmış.

Cipcik keçiye demişki :” keçi keçi gel şu çalıyı kemir”.
Keçi demişki : “mor sümbüllü yoncalar dururken neden ağzıma diken batırayım”
Cipcik kurda demişki: ” Kurt kurt gel şu keçiyi ye”.
Kurt demiş ki: “Körpe körpe kuzular dururken ben bu kıllı keçiyi neden yiyeyim”
Cipcik köpeği çağırmış: “Köpek köpek gel şu kurdu boğ”
Köpek demiş ki : “Sürüme zarar vermeyen kurdu neden boğayım”
Cipcik çobanı çağırmış:” “Çoban çoban gel şu iti döv”
Çoban demişki : “Sürümü bekleyen iti neden döveyim”
Cipcik demiş ki: “Ağa ağa gel şu çobanı kov”
Ağa demişki : “sürümü güden çobanı neden kovayım”
Cipcik demiş ki : “Ateş ateş gel şu ağanın sakalını yak”
Ateş demişki : “Ben ımıl ımıl zor yanıyom ağanın sakalını nasıl yakarım”
Cipcik demiş ki:”Su su gel şu ateşi söndür”
Su demiş ki: “Ben cığıl cığıl zor akıyom ateşi nası söndüreyim”
Cipcik demişki: “Öküz öküz gel şu suyu somur”
Öküz demiş ki :”Hergün içeceğim suyu bir kerede niye bitireyim”
Cipcik demiş ki: ” Boklu örme boklu örme gel şu öküzü boğ”
Boklu örme demiş ki:” Ben bokumdan kalkamıyom öküsü nasıl boğayım”
Cipcik demişki: “Sıçan sıçan gel şu boklu örmeyi dişle”
Sıçan demiş ki: “Un çuvalları dururken boklu örmeyi neden dişleyeyim”
Cipcik demişki :”Kedi kedi şu sıçanı yakala”

Kedi bir sağa bakmış bir sola bakmış atlamış farenin üstüne, fare koşmuş boklu örmeye, örme atılmış oküzün boğazına , öküz koşmuş suya, su akmış ateşe ateş sıçramış ağanın sakalına, ağa koşmuş çobana, çoban koşmu ite, it saldırmış kurda, kurt atılmış keçiye keçi başlamış çalıyı kemirmeye….

Bunların halini gören İpcik ile Cipcik in güle güle güle canı çıkmış…
Avşar Obası: Siperdebirasker sonsuz teşekkürler

—————————–

Bu benim çocukluğumun masalıdır,ben de öğrendiğim, bildiğim şekli ile sizlerle paylaşmak istedim.

İbibik çıt demiş çalıya konmuş, çalı *ötüne batmış.

İbibik :Teke kardeş , teke kardeş demiş,
Teke :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu çalıyı ye demiş,
Teke :Şurda sümbüllü sümbüllü yoncalar dururken neden yiyeyim dikenli çalıyı” demiş.

İbibik :Kurt kardeş ,kurt kardeş demiş,
Kurt :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu keçiyi ye demiş,
Kurt :Ne diye yiyeyim bu sanlı keçiyi, kuyrugu dönmez koyunlar dururken demiş.

İbibik :Köpek kardeş ,köpek kardeş demiş,
Köpek :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu kurdu boğ demiş,
Köpek :Sürüme zarar vermeyen kurdu neden boğayım demiş.

İbibik :Çoban kardeş çoban kardeş demiş,
Çoban :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu iti döv demiş,
Çoban :Ben burda yatıp uyuyom o da koyunlarımın başını bekliyor niye döveyim demiş.

İbibik :Ateş kardeş ateş kardeş demiş,
Ates :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu çobanin sakalını üt demiş,
Ateş :Ben ipil ipil yanıyom o da üstüme çalı çırpı atıyor niye ütüyüm demiş.

İbibik :Su kardeş su kardeş demiş,
Su :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu ateşi söndür demiş,
Su :Ben cığıl cığıl akıyom o da orda ipil ipil yanıyor niye söndüreyim demiş.

İbibik :Öküz kardeş öküz kardeş demiş,
Öküz :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu suyu soğur demiş,
Öküz :O orda cığıl cığıl akıyor ben de susadığım zaman gidip içiyorum niye soğurayım demiş.

İbibik :Örme kardeş örme kardeş demiş,
Örme :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu öküzün boynunu bir kert demiş,
Örme :Ben burda duruyom o da yayılıp gelip bana baglanıyor niye kertiyim demiş.

İbibik :Sıçan kardeş sıçan kardeş demiş,
Sıçan :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Gel şu boklu örmeyi kemir demiş,
Sıçan :Gelinlerin allı çilli çeyizleri dururken boklu örmeyi neden kemireyim demiş.

İbibik :Kedi kardeş kedi kardeş demiş,
Kedi :Ne diyon ibibik kardeş demiş,
İbibik :Şu sıçanı yakala demiş,
Kedi :Hani hani demiş.

Kedi sıçana kopmuş,
Sıçan örmeye kopmuş,
Örme öküze kopmuş ,
Öküz suya kopmuş,
Su ateşe kopmuş,
Ateş çobana kopmuş,
Çoban ite kopmus,
İt kurda kopmuş,
Kurt keçiye kopmuş,
Keçi çalıya kopmuş….

İbibikte güle güle *ötü çıkmış ölmüş.  
Aşar Obası: Alem Hanım çok tşklr.

http://teberik-46.hareketforum.biz/bunlar-biliyor-musunuz-f1/en-guzel-hikayeler-t11.htm

Bir Cevap Yazın

