Bilinç gazı

23 Mayıs 2007
 
Seksen öncesi devrimci üniversite öğrencileri gecekondu mahallelerinden birine bilinçlendirme çalışmasına gitmiş. Mahallenin erkeklerini bi kahvede  toplayıp başlamışlar anlatmaya: “Oligarşi sizi şöyle sömürüyo… Faşist burjuvazi böyle sömürüyo… Çünkü emperyalistler şöyle diyo, böyle yapıyo… Aslında şöyle olması gerekiyo…” falan feşmekan, saatlerce konuşup epey bi gaz vermişler mahalledeki kitleye.Öğrenciler ayrılmışlar daha sonra kahveden. Mahallenin gençleri de aldıkları bilinç gazının etkisiyle gece yazılamaya çıkmış. Sabah olmuş, mahalleli uyanmış. Bi de bakmışlar mahallenin ne kadar boş duvarı varsa slogan dolu: “Ananı s…yim oligarşi! O… çocuğu faşist burjuvazi! Emperyalistler a…nıza koyiyim!”Bu geyiğin bir versiyonu da PKK için yapılır. Zaman şimdiki zaman tabii. Bu sefer PKK’lılar mezranın birine bilinçlendirme çalışmasına gitmiş. Onlar da anlatmışlar da anlatmışlar. Sonra köyden ayrılmışlar. Kahvedeki herkes öğrendiklerini tartışmaya başlamış. Köylülerden biri yanındakine dönmüş, “Lo Maho, her bi şeyi anladım da… Bu opurtunist ne oliyir?” Sorduğu köylü küçümseyen gözlerle bakmış, “Annamadın mı lan öküz!” demiş, “Puşt gibi bi’şi işte…”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: